K pomyslné stovce přibylo pětadvacet nových pražských věží a k nim i první trvalé veřejné dílo sochaře Prokopa Bartoníčka. To je umístěno na právě dokončeném rezidenčním domě MyMozart. Desetimetrové stožáry odráží slunce během dne a vytváří geometrickou abstrakci během noci. Tento světelný objekt nově dominuje nároží ulic Plzeňská a Mozartova na pražském Smíchově.
„Když jsem by osloven studiem A.LT Architekti, abych se účastnil soutěže, bylo jasné, jakou cestou se vydat. Nebylo mým cílem budovu použít jako sokl pro vlastní záměr. Rozhodl jsem se tento kvalitní dům adekvátně dokončit, pracovat ve prospěch architektury a zejména jejího okolí,“ říká autor věží Prokop Bartoníček.
Ulice Plzeňská začíná sice blíže k Andělu, pocitově však právě tímto domem. „Výsledná práce se musela umět prosadit během dne i během noci, ale ani v jednom případě nesměla narušovat ráz okolí. Pojednat nároží Plzeňské, to byla pro mě výzva,“ dodává autor.
K slavnostnímu rozsvícení uměleckého díla došlo ve středu 13.12.2023 při příležitosti dokončení domu MyMozart.
A proč název Ostrve? Tímto pojmenováním vzdá dílo hold městu Polné, v jejímž erbu se nachází právě dvě ostrve, heraldické prvky osekaných větví.
Autor díla Prokop Bartoníček je absolventem pražské UMPRUM, kde byl žákem prof. Jiřího Beránka. Studoval ale například i na UdK v Berlíně, u průkopníka digitálního umění, prof. Joachima Sautera. Mezinárodně uznávané je například jeho dílo Jller, které vytvořil s kolegou z berlínských studií a jeho českým týmem. Robotická instalace Jller rovná tisíce oblázků ze stejnojmenné řeky. Bylo vystaveno a oceněno mimo jiné na věhlasném festivalu Ars Electronica v Linzi nebo Japan Media Art Festival v Tokiu.
Erb města Polné umístěný v lobby domu byl slavnostně odhalen ve středu 13.12.2023. Stejně jako u předchozích dvou projektů – Rezidence Vítkovka a Rezidence Prachnerova – jsme hrdě zanechali v centru Prahy svůj polenský otisk.
Předlohou pro vstupní grafiku na zlaté tapetě je snad nejznámější rokokový obraz HOUPAČKA namalován kolem roku 1767. Autorem obrazu je francouzský malíř a grafik pozdního rokoka Jean – Honoré Fragonard (1732–1809). Rokový styl časově odpovídá návštěvám W. A. Mozarta v Praze. Při těchto návštěvách často pobýval v nedaleké usedlosti Bertramka, u manželů Duškových. K usedlosti náležel rozlehlý park, jehož malou část je stále možné navštívit. Lehká, veselá nálada z obrazu, prostředí lesního divokého parku, staré rozložité stromy a smích urozené dámy propojuje čas i místa.
Autorka grafiky je Barbora Zachovalová. Vystudovala ilustraci a grafiku na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Věnuje se užité, dekorativní a volné ilustraci, grafice v architektuře a kombinaci ilustrace a designu. Mezi její klienty patří například Hotel Pupp v Karlových Varech, Crystalex, Česká Národní banka, Galerie Středočeského Kraje, Artefly a mnohé další soukromé subjekty, kterým poskytuje originální a technicky atraktivní řešení. Je spoluzakladatelkou značky Fluo, se kterou získala dvakrát cenu Edida.